zaterdag 12 januari 2013

Two cottages and The Quilthoeve...

Last year I subscribed to the Country Cottage Needleworks Cottages at Annemiek's . For one whole year Annemiek loyally sent me all the cottages, complete with fabric and threads..And I didn't stitch one...
Then, last month, the December cottage arrived and I fell in love with it.I started stitching and was completely hooked..
In my last post I showed the December result and I'm happy to show you the January cottage in this first post of 2013...
I just needed a small piece of fabric for the backside..
Now today I visited The Quilthoeve  in Naaldwijk and fell in love again ( my heart is doing ovetime at the moment  haha ..) What a lovely shop and what a great selection of fabric.It's owned by two very nice ladies, Wendy and Ingrid who received us with a nice cuppa..
Despite the facte I'm a stitcher and not a quiltster I can recommend this shop wholehearted to stitcher and quiltsters.
Wendy and Ingrid do, together with my dear friend Tammy, some great workshops and I'm seriously considering to take one or even two....Can't decide which one yet ..
A shop and a weblog worth visiting ladies and gentlemen...
So I bought my turquoise fabric ( looks like blue in the photo..) and I couldn't resist the small heart in the same colour..A nice afternoon with a very good result..
The other "cottage " is a photo of Linlithgow Palace in West Lothian Scotland.I was struck by the colour of this photo...So wintry.....I just had to share it with you...

Verleden jaar had ik me moedig ingeschreven voor de Country Cottage Needleworks  huisjes bij  Annemiek.Het hele jaar stuurde Annemiek me trouw de huisjes, compleet met stof en garen en....ik maakte er geen één..
Tot verleden maand het december huisje arriveerde ...ik was op slag verliefd.Ik begon te borduren en was verslaafd.
In mijn laatste postje liet ik mijn decemberhuisje al zien , en ik ben er trots op om jullie nu het januari huisje te laten zien in mijn eerste 2013 post.
Nu had ik alleen nog een stofje voor de achterkant nodig. Vandaag ben ik naar de open dagen van de Quilthoeve  in Naaldwijk geweest en was weer verliefd (mijn hart is aan het overwerken tegenwoordig haha ) Wat een leuke winkel en wat een keuze aan stoffen.Het is eigendom van twee vreselijk lieve dames , Wendy en Ingrid die ons warm ontvingen met een lekker kopje koffie.Ondanks het feit dat ik een borduurster ben en geen quiltster kan ik deze winkel van harte aanbevelen zowel bij de borduurster als bij ,natuurlijk ,de quilt dames.
Wendy en Ingrid geven, in samenwerking met mijn lieve vriendin Tammy , een paar leuke workshops en ik denk er serieus over om er ook één of twee te gaan doen, ik weet alleen nog niet welke.
Het is een winkel en een weblog die een bezoekje waard zijn dames en natuurlijk ook heren.
Daar kocht ik dus mijn turquoise achterkantje en ik kon het hartje in dezelfde kleur gewoon niet laten liggen..Een leuk middag met een leuk resultaat.
Het andere "huisje"is een foto van Linlithgow Palace in West Lothian Schotland.Vooral de winterse kleuren troffen me ..ik moest het even delen met jullie...
                                                                    Hugs and liefs
                                                                          Erna 

36 opmerkingen:

  1. Ah that looks lovely Erna. Love the colours.
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief tafereeltje en je hebt er een zeer passend stofje bij uitgezocht.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geworden Erna,lief kleurtje hier hou ik wel van. En December ook al zo mooi, afmaken hoor is zo zonde als dit moois blijft liggen.

    Je hartje lief !! En lief stofje past er goed bij.

    Ik ben aan het opknappen gelukkig, nog niet buiten geweest.

    Liefs And Hugs terug José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Erna,
    januari is al net zo lief als december, goed dat je er weer aan begonnen bent. De Quilthoeve lijkt me ook een geweldig mooie winkel , daar ga ik dit jaar ook zeker een keer naar toe. Nu ga ik lekker verder met lapjes knippen voor mijn nieuwe quilt in wording. Fijne zondag nog, liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, I love this your embroidery!
    Have a good Sunday!
    Loredana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal heel mooi uit, de kleuren van het stofje en je huisje passen heel goed bij elkaar.
    Leuk als je zo wat leuks kan vinden in een winkel,zelf kan ik ook aardig wat tijd doorbrengen in een quiltwinkel hoewel ik (nog) niet quilt.
    Al die stoffen en dan bedenken waar ze het beste bijpassen, heerlijk is dat.
    Linlithgow Palace staat nog op het lijstje om nog te bezoeken, dit is een prachtige foto ervan.

    Een fijne zondag,
    Liefs Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh very beautiful pictures !!
    bisous from FRANCE

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely stitching and beautiful pictures!
    I missed some of your posts, don't know why...
    Bisxxx my Dear Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Erna,

    Wat een prachtige foto's. Wat fijn om te horen dat je zo'n leuke tijd in onze winkel hebt gehad. Het genoegen was geheel wederzijds.

    Groetjes, Wendy

    De Quilthoeve: www.dequilthoeve.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastic your work and the castle !!Pat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo.Das Schloß ist wunderschön .Und deine Stickereien sind zauberhaft.Schönen Sonntag und liebe GRüße Jana.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful stitching! I love your pictures, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hej Erna,je huisjes zijn prachtig, geborduurd, header en hier op de foto. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Erna,

    die Stickerei ist wunderschön geworden und so
    bezaubernde Farben!
    Das Foto vom Palace sieht so romantisch aus!

    Ich wünsche Dir noch einen schönen Sonntag!

    Alles Liebe Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi hoor, en blauw, helemaal mijn ding !
    ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal klaar is !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amazing pictures dear Ernie and so I discovered you and your passion that is also mine : cross stitch...thanks very much for yr lovely comment I'll be tuned
    Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach, soms heb je dat hè, zal je vol spirit ergens aan beginnen en wordt het hem niet. Maar nu dus wel, super gedaan. Ik ben met dezelfde huisjes nog maar bij april, dus ga ook niet hard haha. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  18. your stitching is so pretty, Erna. i like your cottage picture.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je huisje is prachtig geworden !!!! En dat hartje past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Just love your post today Erna!
    So inspiring! Beautiful stitchery and photo..
    Wish you all the best for 2013!
    hugs from Laila

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wow, I love both pictures. Love your new stitching and the blue and white spots material. And of course, you know I would love the Scotland palace! Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hello

    Just wanted to say how much I enjoyed visiting your blog.
    Lovely photos and your stitching is beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Very nice, I love this stitching.
    hugs from Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beautiful cottage stitching - and lovely castle photo! I've never been to Linlithgow but perhaps I will be able to go next year!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een supersnoezige januari cottage. Dat zou ik direct zelf naaien, zoooooo mooi. Ik hoop dat we de andere maanden ook voorbij zien komen. Alvast veel plezier er mee. Groetjes, Mich.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Adorable cottage!
    Thank you for the shop link!

    Hugs,
    Tatyana

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beautiful work Erna...I love the colours too!
    Hope you have a great week,
    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Just GORGEOUS Erna, you are so talented.
    Love Helen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gorgeous work Erna.. Your blog is Beautiful...Thank you for joining me too... Hugs May x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke cottages Erna! Ik zag dat je dus al bijna deel 3 af hebt bij Jeanny, probeer je me in te halen hahaha!
    Liefs en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen