zaterdag 16 januari 2010

Ida's School Sampler

When my good friend Ida past away, more then a year ago, her son gave me her little school sampler. I never knew Ida had anything with stitching, but I could have known. When our children were at primary school we , mothers, used to spend some time at the community centre, were two of the ladies worked. We had our own card making club, and Ida always said: "Oh I can't do that", but it was she who made the most lovely cards. So when I was given the small sampler I was very suprised. Ida and I went to primary school in the 70's and we had craft lessons at school, the girls learned knitting, crochet and stitching and the boys learned woodcrafts etc. Every week we had a two hour lesson, and I always liked it, Ida didn't she would have loved to visit the boys, she wasn't into the girlie stuff.So it's a wonder she finished the sampler that neat.I think the colours are very seventies.
Never thought she would die at such a young age, the sampler is my treasure now.
Haven't been stitching much this week,but the Spring kit is lovely to work on,it works fast.I'm not a fan of the colour green, but the combination with pink compensates a lot.Pink is one of my favourites especially Pale Pink.
Well the snow is melting swiftly , so it's outdoor time today.I think it's about time to make a long walk.

Toen mijn goede vriendin Ida ,bijna anderhalf jaar geleden onverwacht overleed, kreeg ik van haar zoon, haar schoolmerklapje.Ik heb nooit geweten dat Ida het borduren in zich had, maar ik had het wel kunnen weten.Toen de kinderen klein waren, hadden wij moeders, een soort van knutselclubje in het buurthuis waar twee van de meiden ( Ida en Eveline) werkten.Daar maakten we toen kaarten. Ida zei altijd: "Oh dat kan ik niet hoor"om vervolgens de mooiste en leukste kaarten te maken.Dus toen ik het lapje kreeg was ik maar een beetje verbaasd te zien ,hoe netjes ze het had afgewerkt, voor het kleine meisje dat ze toen geweest moet zijn.Ida en ik gingen samen naar de lagere school in de 70er jaren.Wij meisjes hadden toen twee uur per week handwerkles, waar we leerden breien, haken en borduren.En de jongens hadden handarbeidles,met houtbewerking enzo.Ik vond het handwerken heerlijk, Ida niet ,die had liever bij de jongens les gehad.Ze was niet zo in het frutselen, daarom verbaasde het me dat ze dit lapje toch nog zo mooi heeft afgekregen.Ik vind de kleuren wel wel erg zeventiger jaren.
Nooit gedacht dat ze zo jong zou sterven, en daarom betekent dit merklapje erg veel voor me.
Niet veel geborduurd deze week, ik heb zo'n heerlijk boek, maar toch nog wat steekjes aan mijn voorjaarslapje gedaan.Het is een leuk pakketje om aan te werken en het werkt snel.Ik ben niet zo'n fan van de kleur groen, maar het roze gedeelte maakt weer alles goed. Roze is mijn favoriete kleur, vooral heel bleek roze.
De sneeuw smelt snel hier, dus ik denk dat ik vandaag eens lekker op pad ga voor een lange wandeling.

Liefs and Hugs
Erna

6 opmerkingen:

  1. wat een fijne herinnering aan je vriendin iets om te koesteren! mijn Lievelingskleur is ook roze en iedereen weet dat, en roze rozen en engeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JJOOOEEEPPPIEEEE, ze is weer aan het schrijven! Wat enig weer je posten lieve Erna, maar deze is toch wel het allermooist. Zo'n prachtige herinnering van je lieve vriendin en zo geweldig dat jij dit van haar zoon hebt mogen ontvangen. Lekker even in je handen houden dan is ze heel dicht bij je! En ik, ik ben blij dat je draad weer hebt opgepakt waar je het eens hebt laten liggen. Ga maar lekker veel "yards" maken lieverd, dikke zoen en veel liefs van Cin x We love you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Erna,
    Thank you for the warm wishes and the lovely comment. What a touching story about your friend!Your Sping project is going to be very pretty.
    Have a great day,
    Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Erna,
    Piet Piraat en z'n maatje hebben jouw naam uit hun schatkist geplukt, je wint een lavendelzakje. Wil je me jouw volledig adres doormailen zodat ik het pakje zo snel mogelijk kan toesturen?
    Groetjes,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had een heel verhaal geschreven alles weer weg. Op een of andere manier gebeurd mij dit altijd.

    Een bofkont met je prijs geweldig leuk voor je past helemaal bij jou.

    Ik heb veel geborduurd in mijn oord genieten en blij hier mee.

    Dikke knuffels tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen