dinsdag 9 februari 2010

My new/old embroidery hoop and my Scottish Samplers

Last week in Nijkerk, when we had our clubday, there were several ladies selling some
secondhand stash and stuff.I immediately fell in love with this old ( I hope hahaha) embroideryhoop .Actually I never use a hoop for stitching,but I think I will put a nice piece of fabric in it.Haven't been stitching lately, as I'm very busy with some small exams.I'm taking a course of British Social History, really interesting.
But I took my Scottish Sampler to our local craftshop to get it framed.It will be finished next week.
Next Thursday José, Harriët and I are going to Paris for the embroidery event of the year.I'll be meeting some ladies from The Samplers Guild,looking forward to it.


Verleden week in Nijkerk,toen we de Merkwaardige Dag hadden, waren er natuurlijk oook weer talloze tweedehandsstalletjes met leuke hebbedingetjes.Ik was meteen verliefd op deze oude borduurstandaard (althans ik hoop dat ie oud is,maareigenlijk maakt het niet veel uit ).Ik gebruik zelden een borduurring,maar ik denk dat ik hem met een mooi stukje stof als sier neer zet.Ik heb niet veel gebroduurd de afgelopen tijd,Ik doe ook een cursus Britse Sociale Geschiedenis en daar moet ik wat kleine examentjes voor maken.Ontzettend leuk om te doen.
Ik heb wel mijn Schotse Merklap naar de plaatselijke handwerkwinkel gebracht om hem eindelijk in te laten lijsten.Ik kan hem volgende week ophalen.
Donderdag vertrekken José,Harriët en ik naar Parijs voor DE beurs van het jaar (volgens ons dan ) Ik heb daar ook afgesproken met wat dames van de Britse Merklappenclub ,The Samplers Guild.Ik heb er erg veel zin in,duim maar voor ons dat het weer mee werkt.

Liefs and Hugs
Erna

6 opmerkingen:

  1. Wat is je lap mooi Erna. Wat leuk dat je hem weg gebracht hebt voor in te lijsten. Dat zal prachtig worden !!

    Ik heb zo'n zin in Donderdag !!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your sampler is gorgeous Erna, I just love that grouse! Hope you have a wonderful time in Paris.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige merklap, zowel de afbeeldingen als de kleuren.
    Leuk idee voor de borduurring om hem met een borduurwerkje neer te zetten. Ik werk ook het liefst zonder ring.
    Veel plezier de komende dagen. Ik lees de logjes tzt wel bij jou en José.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Erna, veel plezier in Parijs. Ik hoop DAT Tammy nog eens terug wil !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke lap hoor. Ben al benieuwd naar het verslag van jullie uitstap, doe ze allemaal de groetjes van mij hé
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat die borduurring heel mooi moet zijn, met een alphabet-sampler in, in bordeaux, en dan niet helemaal afgewerkt, waar je vb. nog een paar letters moet doen, en er dan de draad en naald nog laat opzitten. Ik zie het al helemaal voor me eigenlijk ;-))

    Wat mooi is die merklap geworden zeg !!!

    Veel plezier in Parijs. Neem je je fototoestel mee? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen