donderdag 4 februari 2010

Nan's tablecloth and a good book

Last December my last aunt from father's site died at 87.When I helped my cousin Carla to clear her mother's house we found a lot of wonderful things in the cupboards.The most wonderful things were the pictures from our grandparents and even our great- grandparents.I will try to scan them and show them in a later post.Another treasure we found were two sets of tablecloths and napkins,which , probably have been stitched by my grandmother,as we know for sure that aunt Beppie didn't stitch at all.Carla has nothing with old embroidered things so I became the owner.Lucky me......










Haven't been stitching a lot this week,as I've been reading this great book again.For the third time...It's a nice novel about Bayeux's Tapestry and the history around it.If you like history, try to find it in the library.
Afgelopen december is mijn laatste tante van vaders kant overleden,op de gezegende leeftijd van 87 jaar.Toen ik mijn nichtje Carla hielp met het opruimen van haar moeders huis deden we twee geweldige vondsten in de kast.Het meest geweldige waren hele oude, goed bewaarde foto's van mijn vader, Carla's moeder, onze grootouders en zelfs onze overgrootouders.Ik zal proberen om ze te scannen zodat ik ze in een later bericht kan laten zien.De andere leuke dingen waren twee sets tafelkleden inclusief servetten.Ze zijn zeer waarschijnlijk gemaakt door mijn oma omdat we zeker weten dat tante Beppie niets met borduren of handwerken had.Net zoals haar moeder heeft Carla ook niets met geborduurde oude dingen, dus werd ik de gelukkige eigenaar....
Ik heb niet veel geborduurd deze week,omdat ik een heerlijk boek aan het lezen ben (voor de derde keer alweer ).Het is een roman rond Het Wandtapijt van Bayeux,een mooi boek als je van geschiedenis houdt.Dus als je het eens tegen komt in de bieb, zeker de moeite waard...

Hugs and liefs

Erna

6 opmerkingen:

  1. Those are beautiful Erna, what a lovely keepsake from your grandma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi die tafelkleden !
    ik vind sowieso het idee dat ze al zo lang in de familie zijn erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat deze tafellakens en servetten bij jou terecht zijn gekomen. Ze is er zuinig op geweest het ziet er nog zo mooi uit.
    Enige tijd geleden kwam ik bij de Kringloopwinkel een boek over het tapijt tegen.
    Ik hoop het nog eens in het echt te zien.
    Veel plezier met je boek.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erna wat een mooie zak-doekjes en tafelkleden en ik heb ze in het echt mogen bewonderen.

    Je boek geweldig om dit voor de derde keer te lezen, Ik ken deze niet, maar geniet er lekker van,even een momentje rust voor jou.

    Liefs Knuffel José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Erna het is hier iedere keer prijs !!

    Schrijf ik wat over jou mooie zakdoekjes en tafelkleden

    En een gezellig boek lukt het niet !!

    Liefs dikke knuffel José Tot van de week op naar Parijs !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Erna, vandaag eindelijk je pakje naar de post gebracht. Hoop dat het vlug toekomt.
    Je mag me mailen als het er is:
    liliane.grauls@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen