zaterdag 19 juni 2010

Home made from Scotland and a brandnew start

First I'd like to thank you all for the warm and caring words about Ben's hospital period also on behalf of himself.He's been in and out of the hospital all week but is recovering well. A couple of months ago I found Karon's weblog and website.Karon writes about her life in Scotland but she also makes the most adorable thingies, which your can order on her website.I fell in love with her Failte goodies, especially the little heart and decided to order it together with some hand made cards.Last Friday when I got home from a dull day at work , I had to work in the city centre department of our hospital, and you "do" that all alone, her package arrived.The hearts are so sweet and their scent......they're filled with Scottish herbs......I made one a kind of keyring.....so my whole handbag smells very Scottish..... ( a wee bit homesick again ).... The cards and the totebag are simply gorgeous.
Not much stitching done but I started The Eiffel Quaker by Jardin Privé, yes still in my French period..., on 55 count linen and the colours of the threads are, as usual, pink and a white one by Atalie with a shade of pink named Rose...
Eerst wilde ik iedereen even bedanken voor de warme woorden en de lieve emails na Ben's ziekenhuis opname verleden week, ook namens hemzelf.Het was een week van ziekenhuis in en ziekenhuis uit maar gelukkig gaat het nu allemaal goed, hoewel het wel even een plekje moet gaan krijgen...
Een paar maanden geleden vond ik al internettende de website en weblog van Karon. Karon woont in Schotland en schrijft over haar leven daar. Ze heeft ook online winkeltje waar ze de leukste dingetjes verkoopt. Ik was onmiddelijk verkocht toen ik haar Failte serie zag.Zo Schots, dus ik kon het niet laten om het één en ander bij haar te bestellen.Gisteren toen ik thuis kwam van een ontzettend saaie dag op het werk, ik moest op onze ziekenhuispost in de binnenstad van Amsterdam werken, waar je dus helemaal alleen zit..., vond ik Karon's pakketje in de bus.De hartjes zijn zo lief, en ze zijn gevuld met Schotse kruiden.Ik heb van één een sleutelhanger gemaakt, dus mijn hele handtas ruikt naar Schotland ( en ja hoor weer een beetje heimwee ...)En de kaarten en de tas zijn gewoonweg schattig....
Niet veel geborduurd deze week maar ik ben begonnen met De Eiffel Quaker van Jardin Privé.
Ik zit nog steeds een beetje in mijn Franse periode. Op 22 draads linnen met zoals gewoonlijk roze garen en een witte van Atalie met een heel licht roze tintje, genaamd Rose.....

Hugs and liefs
Erna







20 opmerkingen:

  1. Hi Erna, how I love it when you stop by.....hopefully things are going a little better for you!!! I love the new stitching, my goodness how do you see to do it on 55 count, I don't think I have even seen a linen that count! I do love the shade of pink thread you picked. I will have to go and check out Karon's blog......sounds neat! What are Scottish herbs? I know that if I close my eyes and imagine I am standing in a field of heather...I can actually smell it. Then that makes me miss that part of the country and I feel sad.....but in a good way, someday I will go back!
    Of course we will have to get together too!
    Hugs,
    Mags (TODC)
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erna I am so glad your dear brother is feeling better.
    Very pretty goodies, I need to go check out this website now.
    Your stitching piece looks beautiful.
    Hope we get a chance to chat soon. Big Hugs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig nu wat betere berichten en een heel mooi en fijn borduurwerkje. hoe doe je dat zo fijn zijn de draadjes dan wel telbaar?
    nog een fijne zondag.
    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It is good to hear your brother is recovering well.

    Lovely goodies received and very good start on the quaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit, zo een hartje ... En waarschijnlijk een heerlijke geur !! Neem nu en dan maar eens een lekkere snuif, zo komen de herinneringen weer direct boven ...

    Nog een prettige zondag, hopelijk heb je even tijd om te genieten met je naaiwerkje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sono contenta che tuo fratello stia meglio.
    Auguroni per una veloce guarigione.
    Complimenti per il tuo lavoro, elegante.
    Buona domenica Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Erna, I am really glad your dear brother is feeling better : I hope he has a total and quickly recovery .
    It looks like you received a marvellous parcel from scotland and it is just marvellous for you:-))
    Have a great Sunday,
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely Failte goodies too, gorgeous "thingies" indeed Erna :-))

    Love your start on the 55 count, how do you see that girl!! I think I need 20+ for that, cannot wait to see it fini..
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en fijn borduurwerkje en die reukhartjes zijn echt zo leuk ...en tip .... als je een beetje depri bent eens goed aan reuken en je bent er zo weer bovenop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het weer beter gaat met je broer.
    Wat een leuk hartje en mooie kaarten. Ikzelf ben nog nooit in Schotland geweest, wel een paar keer in Engeland, wat ik al zo'n fijn en mooi land vind. Dus hopelijk kom ik er nog eens, het zal er zeker prachtig zijn!
    Dat borduurwerk ken ik niet, zal eens gaan snuffelen op google, 22-draads, dat is wel heel erg fijn, ik geloof, dat iker eens een stukje van gekocht heb, maar ik heb me er nog nooit aan gewaagd. Mooie kleurtjes, ik ben benieuwd.
    Groetjes en liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Karon heeft inderdaad een leuke site en ik heb even moeten googelen voor een afbeelding van de Eiffel quaker. Die is leuk!!!!!!!!!!!!!
    Liefs, Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Erna, fijn dat het beter gaat met je broer.
    Mooie spulletjes van Karon, ik ga zo eens even kijken.
    Wat fijntjes is het borduurwerk en heerlijk weer in roze.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I'm glad that Ben is doing better! Lovely items from Karon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk borduurwerkje

    Veel liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi, Erna!
    Thank you for your visit on my blog.!!!!!
    Now I have an automatic translator on my blog, so you can understand what I write!
    A big hug
    annamaria from Italy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thanks for your comments in my blog!
    You are very kind!
    Ciao, ciao...
    Loredana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello my dear, thanks for your nice words, I'm proud to read your commnets on my blog, really very happy to hear that Ben is going better, and thanks for Caron web site, pst,, I have spy some ideas. A big kiss from Loredana.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your new start is such a pretty shade of pink!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog beterschap voor je broer !!!
    Ja de site van karon staat boordevol mooie spulletjes. Ik won laatst nog een franse theedoek in een give away van haar. Die is ook al zo mooi.
    Succes met de eiffeltoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat alles weer een beetje naar de zonnige kant gaat met je broer..rustig aan maar...ik weet er alles van...de hartjes zijn schattig en wat een goed idee met die Schotse kruiden...kan me voorstellen dat je een beetje heimwee krijgt maar ook een goed gevoel het een beetje bij je te dragen zo...heerlijk zo`n pakketje...en je nieuwe boorduurtje ziet er al veelbelovend uit....succes...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen