zondag 27 juni 2010

Just a wee update and some pictures

I haven't been stitching a lot, the weather is beautiful and warm, we have been doing some redecorating in the house and I' ve started a refreshing course French.
Ron and I are still doubting where to go to for holiday.. Scotland ,France or perhaps both???
Scotland is where our hearts are, but we've started to discover France , especially Normandy and Brittany and we have to admit it's gorgeous........So there's a little of both in my post ...The Eiffel Quaker and the Scottish scent sachets.... The other pictures are 1) me on the beach in sunny Brittany, 2) Hydrangeas in Normandy, and 3) Bonnie Scotland ....perhaps now you understand our little problem.....
Ik heb niet veel geborduurd de laatste week, het weer is mooi en prachtig, we hebben wat geschilderd in ons huis en ik ben met een opfriscursus Frans begonnen.
Ron en ik twijfelen nog steeds over onze vakantie...Schotland of Frankrijk of misschien wel allebei???In Schotland ligt ons hart, maar we zijn een beetje begonnen Frankrijk te ontdekken ,en dan met name Bretagne en Normandië , en we moeten toegeven het is er prachtig...Dus in dit korte postje een beetje van allebei ..The Eiffel Quaker en de Schotse geurzakjes......De andere foto's zijn 1) moi op een prachtig strand in Bretagne, 2) hortensias in Normandië en 3) Bonnie Scotland, misschien snappen jullie nu een beetje ons luxe probleem.....
Hugs and liefs
Erna
P.s. can somebody explain to me how to put names underneath the pictures????

40 opmerkingen:

  1. I love a lot the Brittany!
    There have been a lot of times...and is very beautiful!
    Good Sunday...
    Loredana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love Scotland, and when my family was only I and my husband , we went to Scotland for 10 days.... wonderful.....
    hi from..... Italy
    Annamaria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erna, but.... I and my husband went also to Normandy and we love that land !
    Hi ,
    Annamaria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is wel een moeilijke keuze denk ik. Frankrijk is ook wel heel mooi.

    Je werkje wordt al heel mooi.

    Dank je wel voor je berichtje op mijn blog. Ik ben de parels er gelijk in aan het naaien, maar in het begin beschermde ik mijn werkje niet met een doekje en nu doe ik dit wel. Van sedert ik het doekje gebruik gaan ze niet meer af. De beschadigde zal ik er dan terug in doen, het zijn er niet zo heel veel. Het is raar, ik heb het enkel met die rode. De andere kleurtjes zijn geen probleem.

    Nog een fijn weekend.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Erna, een herkenbaar probleem alleen hebben wij het met Schotland en Zweden/Noorwegen. En 1 keer in de zoveel jaren wordt het een warm land, griekenland of het zuiden van Frankrijk.
    Zelf vind ik Normandie ook erg mooi. Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Erna...even over de namen bij de foto`s ik zet ze er altijd gelijk bij als ik ze bewerk met Photoshop of Picasa voordat ik ze opsla...en ik ben voor Scotland...wat een land en zo`n mooie foto ervan...en je borduurtje wordt prachtig!!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, je borduurwerk, je houdt erg van roze, zie ik wel. Vind ik ook erg mooi. Mooi zijn die quaker figuren! Moeilijk kiezen, lijkt me, het is allebei zo mooi. Als het helemaal niet lukt zou ik maar tossen, maar waarschijnlijk weten jullie het straks ineens en dan maar hopen, dat het hetzelfde land is. Sterkte ermee!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk he? Vakantieplannen maken...waar je ook heen gaat, genieten zal je zeker!
    Je borduurwerkje is mooi en fijntjes om te zien, met van die zachte kleurtjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lijkt me inderdaad een moeilijke keus, maar jullie komen er ast wel uit !
    je borduurwerkje ziet er erg romantisch uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Erna ...a nice progress on your pink stitching ...and how I understand your problem ...it is sometimes so difficult te do a choice!!
    Have a nice and warm Sunday,
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo Erna
    Wat eemooi patroon, ik hou ook erg van roze en dan die hortentia ook al zo mooi
    Groet Lina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat moi dat rose borduurwerk echt mijn kleur1
    Groet Lina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful stitching as usual darling and of course you don;t need to ask where I vote for ..lol.
    Hope we get a chance to chat soon. Hugs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In my opinion i would holiday in France. The weather here is just too unreliable LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erna, it is my dream to go to France!!!
    Hugs,
    Margaret B
    TODC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi handwerkje met die Eifeltoren erop !!

    Wat je reis betreft, kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is he. Frankrijk is inderdaad ook een heel mooi land. Ik denk dat ik al alle kanten en streken van het land heb gezien, en ik vind het zo tof dat alle streken zo verschillend zijn. Maar toch tref je altijd weer de charmes van het land aan en het lekkere eten natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonferful photos, the work is very very nice.
    Goodnight Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. One more vote for Scotland, of course!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het borduurwerkje is echt mooi!!
    Ja en dan je vakantie..... misschien toch maar beide bestemmingen???

    BeantwoordenVerwijderen
  20. See the Tower is coming along nicely, colours are great too Erna.
    Yes very difficult, but shall I make the choice for you! LOL. Scotland is now full of Midges, and France has got the weather OK! LOL. But both are great so it is difficult.
    Have a good time decorating, it's something I seem to do all the time.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi lieverd,
    wat een lief borduurtje ben je aan het maken Erna, die kleurtjes zijn geweldig en ik ben zo benieuwd waar jullie reis naartoe zal gaan, vind de foto's allemaal even mooi. Tja de keus zal nog niet gemakkelijk worden denk ik.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga binnenkort gewoon zelf een tekstje op m'n foto's zetten met paint shop pro of zo, want merk dat de foto's die ik maak op andere blogs terecht komen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat wordt het een schatje Erna! Nog bedankt voor je reactie, ik zag jammergenoeg geen emailadres van je en je bent een no-reply blogger dus dan maar even zo hihi! Weet je inmiddels al waar de reis naar toe gaat? Mooie avond nog! Groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Erna wat moeilijk om te kiezen. Normandië lijkt me ook erg mooi, wij zaten ook te dubben, maar het is toch weer het vertrouwde Zweden geworden. Misschien is je mooie Franse borduurwerkje een stille hint.
    Of allebei als je niet anders kan.
    Fijne avond lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Il tuo blog è meraviglioso e di tuoi lavori altrettanto, divento subito una tua sostenitrice. A presto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Très jolies photos!!!! C'est Superbe!!!!
    Bisous!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Erna je borduurwerkje word prachtig!! Deze drie kleurtjes heel mooi zo..

    Leuk de magneet broche voor je naald. Helemaal jou kleur. Ik ben deze ook eens tegen gekomen in paars lila maar deze is mooier !!

    Vakantie ik zou allebei een weekje doen, dan hoef je niet te kiezen ha ha.

    Allebei is super, ja het is een luxe probleem!!

    Heerlijk toch dat je kunt kiezen !! Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  28. So happy to see you got the Eiffel Quaker Erna!! Love the colours. I have had a busy month which I will soon blog about but hope to stitch it someday soon. Haven't been stitching much at all . Enjoy the summer!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat gaaf! Dat borduurwerk in DIE kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I love this blog, is alweys so...levely!!! I'm sorry dear Erna but I don't know how to help you with pictures...
    Here in Italy is so hot in these days... I miss winter...

    Hugs sweet heart
    Argante

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Very good progress on the quaker. Goodluck in deciding which place to visit. I've never been to both so can't recomend....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. is very beautiful the quaker !
    ciao Pat

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Your Quaker WIP is beautiful! Both places are wonderful--hard choice to make!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoewel alle drie de foto's mooi zijn springt voor mij die van Schotland er toch wel uit dus ik wist het wel :) Wat ziet je borduurwerkje er alweer leuk uit en die schotse geurzakjes zijn prachtig. Heb je die ooit in Schotland gekocht of is er hier ook aan te komen? Ze lijken me geweldig ruiken.
    P.S. Hier in het zuiden is het inderdaad heel erg warm en ik hoop morgen de dag goed door te komen met de temperatuur van ruim 36 graden. Maar ik heb een goede tip geschreven hoe dit eventueel mogelijk is op mijn nederlandse weblog cazwa.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb mijn hart verloren aan Frankrijk. Maarja, ik ben dan ook nog nooit in Schotland geweest. Als ik die foto zie, is het zeker het proberen waard. Ik heb altijd een beeld van Schotland van een grijs, regenachtig land. Ik vind je borduurwerk prachtig. Heel erg mooi roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi Erna, I've plan to make this model too (if it is the Jardin privé "Eiffel quaker"??)
    Yours is beautiful yet, I like thes colours.
    Your "hortensias" (hydrangeas??) are looking like ours in Brittany. I'd like travel in scotland, yours photos are so beautiful!
    Big hugs
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi, Erna.
    Ik neem aan dat je er geen problemen mee hebt als ik in het Nederlands reageer. Voor wat betreft de bijschriften bij foto's in Blogger: volgens mijn betere helft, en die heeft heel wat zitten rommelen met templates enz. kan dat gewoon niet. Je kunt wel, als je kiest om de tekst niet om de foto heen te laten lopen, de tekst als deel van je bericht onder of boven de foto plaatsen, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
    Volgens alweer haar is het binnen de concurrent van Blogger, Wordpress wel eenvoudig te doen. Dat gezegd hebbende, heeft ze inmiddels Wordpress opgedoekt omdat ze meer tijd kwijt was met het weggooien van spam dan aan het bloggen zelf.
    En de keus voor Frankrijk of Schotland: als je voldoende vakantie hebt, zou ik die denk verdelen. En anders gewoon het ene jaar naar Schotland, en het andere jaar naar Frankrijk.
    Voor wat betreft kruissteekjes hoef je van mij (helaas) geen commentaar te verwachten. Ik vind het leuk om naar te kijken, maar daar houdt mijn interesse wel op.
    Succes met je Blog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh someday I'll get to see the world!!!!

    BeantwoordenVerwijderen