maandag 23 augustus 2010

A day in Roermond,a beautiful book and another start..




 Last Saturday René, a good friend since primary school, and I had a lovely day out in Roermond.That's an old city in the southern part of the Netherlands.The weather was good, the shops were great and the markets were nice..We also visited Sabine in her craftshop, where I bought some new fabric and threads.In my cupboard I had found some charts I'd love to make but... guess what!... I didn't have the right colours...sounds familiar doesn't it...
One of things I want to stitch , and I have started now is La Trousse de Jeanne by A Mon Ami Pierre.The colours they use are kind of reddish so I changed them in, what else,  pink. It's the first time I tried to do the colours myself so I'm very curious how it will work out.
By now I can hear you thinking, what about mr S the Scotsman. Well ladies I know, but I'm simply not in th mood...the colours are rather dark and it just doesn't feel good....He's in the WIP box ...I know I'll finish him someday.
Today mr Postman brought me a present from France.It's a book written by Isabelle Mazabraud from Reflets de Soie, it's about som English Samplers and it's got the charts included.Wonderful book with a personal note in it written by Isabelle herself...

Afgelopen zaterdag was ik met René, een oude schoolvriend, een dagje naar Roermond.Het weer was geweldig,de winkels super en er waren een paar leuke marktjes.Veel tweedehandsboeken gekocht..Verder moesten we natuurlijk even langs bij Sabine om wat nieuwe stof en borduurgarens te kopen.Ik heb in mijn borduurkast een paar patronen terug  gevonden die ik al een tijd wilde maken, waaronder La Trousse de Jeanne van A Mon Ami Pierre.De kleuren die zij gebruiken zijn nogal roodachtig en ik heb ze omgezet in, natuurlijk, hoe kan het anders , roze...Het is voor het eerst dat ik mijn kleurtjes zelf bij elkaar gezocht heb, dus ik ben benieuwd.Nu hoor ik jullie denken wat is er met de Schot gebeurd.Nou dames ik ben eigenlijk niet zo in de stemming om aan hem te werken.De kleuren zijn vrij donker, en ik vind het op het ogenblik lekker om met lichte kleuren te werken.Dus zit hij in de WIP doos en eens op een dag zal ik hem afmaken.
Vandaag kwam er een pakje uit Frankrijk met een prachtig boek geschreven door Isabelle Mazabraud van Reflets de Soie. Het beschrijft  vijf Engelse merklappen en de patronen staan er ook in.Voorin heeft Isabelle een paar persoonlijke woordjes geschreven, kortom een mooie aanwinst...
                                                                 Hugs and Liefs
                                                                        Erna 

27 opmerkingen:

  1. Jammer dat de schot in de doos ligt...maar ja, we kunnen niet alles tegelijk he.
    Je nieuwe kleuren zijn inderdaad prachtig!
    Ben benieuwd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Erna, sounds like you had a wonderful time with your friend. Looking forward to see your new start with one of 'A Mon Ami Pierre' design.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Herna,it's always beautiful the time that we can spend with our good friends !!!!
    Annamaria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je, laat de Schot maar even wachten tot je weer in bent voor donkere kleuren. Mooi, je Trousse de Jeanne, die zal in het roze ook vast prachtig worden. Dat boek met Engelse patronen lijkt me helemaal te gek, als ik al niet zoveel quiltboeken kocht, zou ik het zo bestellen. Het zou trouwens alleen maar bij de vele merklapboeken die ik al heb gezet worden, want tijd om grotere borduurwerken te maken, heb ik toch niet. En er liggen nog aardig wat afgemaakte merklappen in de kast. Maar het was wel "rustig" in de tijd dat ik alleen maar borduurde, daar verlang ik weleens naar terug.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love the stash Erna and it's so nice to start something new. I do very much like the look of the Limburgse streekgerechten!! Yum Yum.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleurtjes heb je uitgezocht! En die marktkraampjes zien er fantastisch uit, zo heerlijk rondneuzen is dat altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Erna,

    Bedankt voor je lieve reactie!!
    Ik heb om de dag te beginnen jouw blog eerst maar eens op mijn bloglijst gezet hihihi!! Kom ik tenminste ook eens bij jou op visite, errug he!! Maar er zijn er ook zooooooveel om te lezen hihi!!
    Je bent wel met een heel mooi werk bezig en het franse boek ziet er ook uit om te smullen!!!
    Mooie dag verder,
    liefs,
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je nieuwe aanwinsten zien er goed uit, je kan weer een hele tijd vooruit.
    Roermond is een leuke stad om te gaan winkelen, helaas een beetje ver vanaf Alkmaar.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh I envy you , the shops look wonderful. I know what you mean about the Scotsman - I have a 'duty stitch' to do but just can't get into it and times getting on so I really must do something about it !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laat de Schot dan maar lekker rusten Erna , doe waar je zin in hebt ;) ! Leuke spulletjes heb je van Roermond meegebracht met mooie kleurtjes , het was beslist een fijne uitstap :) !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sounds like a perfect day out. Look forward to your new WIP developing.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello dear, always nice to read your comments, and to visit you, I'm still in lavanda sackets as they are my number one in a little souvenir bag for the guests. I'll come back soon. Loredana.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie aankopen heb je gedaan, Dat stof met die lavendel erop is geweldig. hadden ze die bij naald en draad ??? Dan moet ik ook weer eens snel gaan. Voor ons maar 20 minuten rijden dus dat valt reuze mee. Het boek lijkt me ook erg mooi en ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello! It was very good to read your comment, and understand that you make me a visit and you like my work ;)
    Come and visit me, whenever you want, 'cause you are very welcome there!

    Hugs,

    Telma Henriques

    www.artrock-telma.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooooh la trousse de Jeanne! elle fait partie des ouvrages que j'aimerais broder!!
    j'ai hâte de voir ta broderie:-)
    A bientôt, bises

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Really lovely picturs dear Erna! I'm on a holiday in these days, I'm so tired....
    Hugs and kisses my dear!

    Argante

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bonjour et merci d'être venue sur mon blog me laisser un petit message. Ton blog fait partie de mes favoris depuis quelques jours... Bonne journée, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. The Marquoirs d'Angleterre book is very tempting indeed! but I don't have time for another project right now!!!LOL
    I'm looking forward to seeing your trousse de Jeanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I would have changed the reds to pinks too :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Er, those are two gorgeous books, I am in love with both of them...I can't wait to see what you do. Of course in pink!!!!
    Hugs,
    Mags

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dear friend, I love coming here, makes me much good. Happy weekend.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Erna I can't believe you have bonner the Scotsman, it's an outrage!! haha Good luck with your new project.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk, dat je ook gaat beginnen met La Trousse de Jeanne. Spannend om het resultaat in het roze te zien.
    Mooi boek .......!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Erna even bij gelezen bij je. Ik kom nergens toe momenteel.

    Dochter is verhuisd op wat kleine dingen na van de week met haar samen nog doen. College is weer begonnen bij haar. Dus nu afspraken maken om elkaar te zien. Er zal veel veranderen,en stil in huis.
    Zal wennen worden voor mij. Ja zo is het leven, Alles staat op zijn kop,ik heb niet veel tijd om achter de computer te zitten. Mail lees ik zelfs niet iedere dag. Ik kom er niet toe, ik wens je heel veel liefs.

    De bee gaat ook niet deze maand.
    Knuffel van mij tot ziens José

    BeantwoordenVerwijderen
  25. It sounds like a fantastic time, Erna! Love the new stash!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. This sounds like the perfect day:) Great new stash too!!

    BeantwoordenVerwijderen